معرفی 10 کتاب برتر در زمینه تبلیغات

1. نفوذ: علم و عمل (نویسنده: Robert B. Cialdini. سال 2008)

Influence: Science and Practice by Robert B. Cialdini (2008)

استاد روانشناسی اجتماعی، سازنده تبلیغات و آگهی ها و جمع آوری کننده اعانه، Robert Cialdini، یکی از بهترین کتب تبلیغاتی هزاره را به نگارش در آورده است. او در این کتاب به تشریح چگونگی جلب توجه و رضایت افراد توسط سازنده های تبلیغاتی پرداخته است. نویسنده این کتاب، با ارائه مباحثی مفید در هنر ترغیب و اقناع، به بررسی ارتباط میان مذاکره، خرید و فروش محصولات و خدمات، با روانشناسی رفتار انسان، و به طور خاص کارآمدترین تکنیک ها در جلب پذیرش عمومی، می پردازد.

2. کتاب راهنمای بازاریابی پارتیزانی (نویسنده: Jay Conrad Levinson. سال 1994)

The Guerrilla Marketing Handbook by Jay Conrad Levinson (1994)

نویسنده این کتاب و خالق عبارت “بازاریابی پارتیزانی (چریکی)”،Levinson، تاثیر تأثیر بسیار به سزایی در دنیای ساخت تبلیغات و بازاریابی داشته است، به همین دلیل نوشته های او در این باره مورد نیاز اکثر دانشجویان کارشناس ارشد رشته MBA می باشد. دلیل دیگر شهرتLevinson، ساخت تکنیک های تبلیغاتی او برای Pillsbury Doughboy، Morris the Cat، و Jolly Green Giant، و همچنین نگارش یکی از بهترین کتاب ها در زمینه ساخت تبلیغات در 20 سال گذشته، می باشد.

3. تشریح یک Buzz (نویسنده: Emanual Rosen. سال 2000)

The Anatomy of a Buzz by Emanual Rosen (2000)

حرکت مبتکرانه ای در این کتاب برای استفاده از ” word of mouth” به عنوان راهی برای تبلیغات و بازاریابی، مورد استفاده قرار گرفته است. نویسنده در Buzz، با استفاده از آمار نشان می دهد که چگونه رفتار مصرف کننده به شدت با توصیه های کلامی ترغیب می شود.

4. تبلیغات در اینترنت (نویسندگان: Robin Zeff و Brad Aronson. سال 2000)

Advertising on the Internet by Robin Zeff and Brad Aronson (2000)

این کتاب یک کتاب راهنمای کلاسیک است که همچنان به روز می شود، و شامل اطلاعاتی در مورد هدف قرار دادن به موقع مصرف کنندگان با تبلیغات در زمان مناسب می باشد، و همچنین دیدگاه های نویسندگان در مورد قابلیت اندازه گیری و تأثیر متقابل ارائه شده توسط تبلیغات دیجیتال را بیان می نماید. Zeff، همچنین در مورد فروش و خرید فضای تبلیغاتی مبتنی بر اینترنت و چگونگی قرار دادن تبلیغات و وب سایت ها در سطوح بالایی جستجوی موتورهای جستجوگر، سخن می گوید.

5. بازاریابی با کسب اجازه (نویسنده: Seth Godin. سال 2000)

Permission Marketing by Seth Godin (2000)

Godin، پیشرو تبلیغات و بازاریابی آنلاین، در کتاب خود بیان می کند که هیچ تجارتی نمی تواند فقط به صرف استفاده از چیزی که او “تبلیغات دارای وقفه (interruption advertising)” می نامد، و یا تبلیغات پستی، مجلات، آگهی های بازرگانی رادیو و تلویزیون، دوام داشته باشد. در عوض، Godin می گوید که شما نیاز به دریافت “اجازه (permission)” از مصرف کنندگان دارید، پیش از آن که بخواهید توجه آن ها را جلب نمائید، که این دریافت اجازه از طریق مواردی همچون دادن نمونه های مجانی، راه اندازی یک مسابقه و یا ارائه تخفیف قابل توجه، به دست می آید.

6. چگونه به یک Rainmaker تبدیل شویم: قوانین جذب و حفظ مشتریان و ارباب رجوع (نویسنده: Jeffrey Fox. سال 2000)

How to Become a Rainmaker: The Rules for Getting and Keeping Customers and Clients by Jeffrey Fox (2000)

در یکی دیگر از بهترین کتاب هایی که تاکنون در زمینه تبلیغات منتشر شده است، به نام Rainmaker ، در50 فصل به بررسی بازاریابی و فرآیند فروش، خدمات تبلیغاتی انتزاعی، و مهم تر از آن، فروش توسط خودتان، پرداخته شده است. به گفته نویسنده کتاب، Fox، “rainmakers” با استفاده از تکنیک های تبلیغات و بازاریابی بر اساس اصول فاکس در مورد فروش، قادر خواهند بود تا پول را برای خود و برای تجارتشان جمع کنند.

7. 33 قوانین بی رحمانه تبلیغات محلی (نویسنده: Michael Corbett. سال 2000)

The 33 Ruthless Rules of Local Advertising by Michael Corbett (2000)

نویسنده کتاب، با ترکیب توصیه هایی در مورد نگارش متون تبلیغاتی (copywriting) و تجاری سازی برند (branding) با نظریه های تبلیغاتی و نمونه هایی از اشتباهات رایج به وجود آمده توسط نمایندگان فروش، به صحبت با صاحبان تجارت در مورد ایجاد یک کمپین تبلیغاتی کارآمد، و ایجاد خبرنامه قدرتمند پرداخته و توصیه هایی نیز در باب چگونگی داشتن یک شرکت موفق و رو به رشد با استفاده از حمایت تکنیک های تبلیغاتی buzzworthy، دارد.

8. فروش نامرئی: راهنمای میدانی به بازاریابی مدرن (نویسنده: Harry Bedwith)

Selling the Invisible: A Field Guide to Modern Marketing by Harry Bedwith

هر فهرستی از بهترین کتاب های تبلیغاتی قطعا شامل این کتاب نیز می باشد. کتاب حاضر، اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد تبلیغات و فروش خدمات و محصولات (از زبان بهترین فروشندگان) است که تاکنون دیده، لمس و یا شنیده نشده است. Bedwith یک راهنمای عملی برای ارائه خدمات در تجارت های مختلف به جای محصولات نوشته است که بر روی شکست مباحثی همچون استفاده از برنامه تخفیف در قیمت گذاری، و نیز موفقیت به اثبات رسیده اجرای دروس بازاریابی از “grocery lists” تا “fame of the Matterhorn” متمرکز شده است.

9. تبلیغات بدون داشتن یک آژانس (نویسنده: Kathy Kobliski. سال 2005)

Advertising Without an Agency by Kathy Kobliski (2005)

رقابت بین فعالیت های تجاری مختلف در زمینه فروش محصولات و خدمات، به واسطه توانایی اینترنت در باز کردن راه برای کارآفرینان به منظور توسعه شرکت ها آن هم به صورت یک شبه، تقریبا غیر قابل تحمل شده است. در نتیجه، استراتژی های تبلیغاتی باید به میزان 100 درصد موفق به حفظ بقای یک فعالیت تجاری شود و به علاوه تا جایی که امکان دارد نسبت به کاهش هزینه ها اقدام شود. با این نکات در ذهن، Kobliski، دیدگاه های فوق العاده مفید خود را در مورد فرآیند و اجرای تبلیغات و مشاوره در تبلیغات شرکت تان، بدون استخدام یک موسسه تبلیغاتی، در اتیار شما قرار می دهد.

10. تفکر جانبی: خلاقیت گام به گام (نویسنده: Edward de Bono. سال 2010)

Lateral Thinking: Creativity Step By Step by Edward de Bono (2010)

راهنمای تفکر جانبی نشان می دهد که با استفاده از مقدار اندکی منطق به جای فکر کردن در “خارج از جعبه” می توان منجر به تغییر مسائلی شد که اغلب ما را از پرداختن به خلاق ترین ایده های تبلیغاتی منع می نمایند.

معانی لغات و اصطلاحات:
Rainmaker: فردی که با استفاده از فرآیندهایی همچون واسطه گری (دلالی)، و یا جذب مشتری و بودجه، سبب تولید درآمد برای یک فعالیت تجاری و یا یک سازمان می شود.

1 نظر جدید

مجمع طراحان وب و گرافیک ایران

تجربیات با تجربه ها را تجربه نکنید , بلکه از تجربه ها درس بگیریم.

سایت:
http://dwgir.com

سوپر گروه
https://telegram.me/joinchat/BYMy8j6JciS5qC1soPJEow
و
کانال رسمی مجمع
@Dwgir_com

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *