سوالات متداول

خانه سوالات متداول

آیا برای استفاده از خدمات پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست؟

این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اوپرا و… )  دارید. در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید. مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه “فایرفاکس” می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.

سرعت ارسال پیامک از طریق این سامانه به چه صورت می باشد ؟

سرعت ارسال پیامک در این سامانه بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین ۳۰ تا ۵۰ پیامک در هر ثانیه می باشد. (۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه)

پس از ورود به سامانه مشاهده کردم که حسابم منفی است ، چه کاری باید انجام دهم؟

در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش شارژ حساب اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه پنل کاربری است و پس از آن هر شارژی انجام شود، شارژ  به حساب شما اضافه خواهد شد .

قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونیک دارم ولی هنگام کلیک بر روی گزینه پرداخت وارد درگاه بانک نمی شود ، لطفا راهنمایی کنید

این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، گاهی امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.

پنل را از طریق گزینه شارژ حساب شارژ کردم و الان حساب من مثبت است ولی در بخش ارسال پیامک قادر به ارسال نیستم و هیچ شماره ای جهت انتخاب وجود ندارد ، راهنمایی بفرمایید

پس از پرداخت وجه، پنل شما فعال شده است اکنون نوبت تکمیل مدارک شما از بخش “ارسال مدارک” در بالای صفحه می باشد ، پس از اینکه کپی کارت ملی خود را از طریق این بخش ارسال کردید منتظر بمانید تا مدارک شما توسط کارشناسان تایید شود.
سپس به بخش ” عملیات حساب > خرید شماره” مراجعه نموده و خط اختصاصی خود را به صورت رایگان تهیه بفرمایید
دقت نمایید که در پنل های پایه، معمولی، و حرفه ای شما می توانید یک خط اختصاصی 14 رقمی از سر شماره 5000 به رایگان انتخاب کنید و در پنل های معمولی و حرفه ای علاوه بر این خط 14 رقمی، می توانید یک خط اختصاصی انتخابی 12 رقمی نیز به رایگان سفارش دهید.

فقط این خط را ابتدا استعلام نموده و سپس از طریق تیکت به ما اعلام نمایید تا برایتان فعالش کنیم.

آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد؟

خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است.

با توجه به اینکه پنل های شما مادام العمر است، آیا از ضعف خاصی بر خوردار است؟ یا اینکه امکانات جدیدی را به سامانه اضافه نخواهید نمود؟

خیر، سامانه شرکت فطرس از ضعف یا مشکل خاصی برخوردار نیست و فقط این امکان را برای بازاریابی بهتر خود قرار داده است.

بعضا این تصور ناصواب به وجود می آید که شاید شرکت فطرس قصد بروز رسانی سامانه خود را نداشته باشد، اما این تصور کاملا اشتباه است، زیرا ما بطور متوسط هر ماه یک آیتم جدید به سامانه اضافه می کنیم تا کاربران بتوانند به خوبی از سامانه استفاده کنند.

جهت شارژ حساب به شماره حساب های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است .

روش شارژ حساب در این سامانه به سه صورت می باشد : 1- شارژ آنلاین  2-کارت به کارت  3-پرداخت بانکی
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید ، پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد.
در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید ، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد

این که در گزارش اعلام شده است “ارسال شده” به این معنی است که توسط گیرنده دریافت شده است یا اینکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟

یعنی پیامک از طرف ما به به مخابرات ارسال شده است ، اینکه دقیقا به گوشی مخاطب رسیده بسته به گزارش دهی از طرف مخابرات دارد.

آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید

پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند .
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.